MASALAH : JERAWAT

Cara merawat Jerawat

8:30 AM

Setelah mengetahui punca-punca terjadinya jerawat. Barulah mudah untuk kita merawat masalah jerawat yang berpunca dari apa.

set rawat jerawat

Apa pun yang utama mestilah rawat jerawat terlebih dahulu, lepastu barulah kita rawat parut jerawat pula.. Kalau tak nanti asik tumbuh yang baru je kan..sampai kesudah tak elok-elok jerawat tu nanti

Jangat picit Jerawat !!!

Paling penting, Tolonglah jangan picit jerawat tu.. (pesanan untuk diri sendiri juga). Kalau kita picit jerawat bukan sahaja kita keluarkan bakteria tu ke bahagain luar kulit, malah sebenarnya terpicit sekali bakteria tu masuk ke dalam salur darah dalam kulit kita. Sebab tu kalau perasan, biasanya jerawat ni dok tumbuh kat tempah yang sama je. Dah surut, tumbh balik kat sama.. Sebab apa ?? sebab tindakan kita picit jerawat tadi tu..

Parut jerawat sebenarnya boleh baik dalam masa 5 hingga 7 hari, tapi bla picit jerawat ia akan jadi lambat naik baik sehingga berminggu-minggu dan lebih teruk, ada parut jerawat yang takkan hilang sampai bila-bila...

Ini antara Vitamin yang membantu merawat jerawat. Yang mana Jun sendiri consume.. :)

set rawat jerawat

Gla Complex - Menstabilkan hormon dan mengawal keaktifan sebum

Alfalfa - Mengurang infeksi pada kulit dan membuang toksin dalam badan

Zink - Mengurangkan inflamasi dan menyihatkan hormon, Zink juga bantu mempercepatkan proses pemulihan luka

Garlic - Membunuh bakteria dan mengurangkan inflamasi 

B complex - Membantu menstabilkan emosi, mengurangkan rasa stress

Apabila jerawat dah pulih, baru kita ke merawat masalah parut yang tinggal pula.. Nanti Jun akan share artikal ini di masa akan datang ..

Anda yang mengalami masalah jerawat ni dan nak cuba dengan rawat dengan Vitamin Shaklee boleh hubungi Jun..

Sebarang pertanyaan anda boleh hubungi saya melalui

. Facebook : Junaidah Marni ( Sila add friend dahulu ya )

. Sms / call/ whatsapp:  016-2202565 
. Pages Facebook : SIHATNutrisiShoppe

You Might Also Like

0 comments

LIKE US ON FACEBOOK