HERBALBLEND

Masalah Tumit pecah

11:04 AM

Assalamualaikum.w.b.t

Masalah Tumit pecah bukanla perkara asing lagi sekarang ni.. Tak kira wanita atau lelaki kebanyakkan mengalami masalah yang sama.. Muka dah cantik dah comel kan.. tapi bila tang Tumit tu.. aduyaiii .. Tapi tak kan nak biarkan macam tu je kan..  



Usah terlalu runsing, kulit kering dan tumit pecah boleh dirawat sendiri di rumah dengan menggunakan produk yang betul serta penjagaan rapi. Tidak perlu membazir wang merawat bahagian yang bermasalah di spa atau bertemu doktor, anda hanya perlukan informasi dan bijak memilih produk khusus untuk penjagaan kaki. Jom ikuti tip penjagaan tumit.

Faktor penyebab
  • Kekurangan air menyebabkan kulit menjadi kering, berkilat, bersisik dan akhirnya keras diikuti dengan rekahan.
  • Genetik atau baka antara faktor yang dikenal pasti sebagai salah satu punca tumit pecah. Jika keluarga anda mempunyai kulit yang kering, biasanya anda juga cenderung berdepan dengan masalah tersebut.
  • Pertambahan berat badan turut menyebabkan tumit pecah kerana kaki tidak dapat menampung bahagian atas badan yang melebar.
  • Sepanjang tempoh hamil, wanita juga berdepan dengan masalah ini. Ia dikaitkan dengan pertambahan berat badan dan perubahan hormon.
  • Rekaan kasut yang tidak sesuai dan terlalu ketat. Pemakaian kasut tumit tinggi yang terlalu lama juga menyebabkan tumit mendapat tekanan yang tinggi.
  • Tidak memakai stoking ketika bersukan menyebabkan kulit mudah tercedera.
 
Solusi
  • Minum air secukupnya. Jika cuaca panas, tingkatkan pengambilan air kosong agar tubuh anda tidak mengalami dehidrasi.
  • Kekalkan berat badan ideal.
  • Urut kaki terutama di bahagian tumit sebelum tidur dengan menggunakan losyen, minyak atau krim khas. Ia bukan sahaja dapat melembap dan melembutkan kulit malah melancarkan perjalanan darah dan merehatkan bahagian ini selepas seharian kita bekerja keras.
  • Pakai stoking jika mengenakan kasut sukan. Pilih rekaan kasut yang sesuai dan tidak ketat agar kaki selesa.

Anda juga boleh guna Herbal Blend Shaklee untuk atasi masalah tumit pecah.. Jun gelarkan Krim Herbal Blend ni sebagai Krim Ajaib... 


Sebab apa ajaib.. Sebab Herbal Blend ni multipurpose.. banyak kegunaannya.. antaranya

1. Merawat eczema dan gatal-gatal digigit serangga / nyamuk
2. Melembutkan tumit dan merawat tumit pecah
3. Ubat luka / lecur
4. Luka pada puting bagi ibu-ibu menyusu
5. Menghilangkan parut
6. Ruam pada bayi
7. Losyen harian

Testimoni pengguna :





Herbal Blend ni, diperbuat daripada bahan-bahan semulajadi (horse chestnut, bungayarrow, daun sage, dan juga rosemary). Ia telah diuji secara klinikal bagi melembutkan kulit yang kasar dan pecah-pecah, seperti tumit, lutut dan siku. Ia dingin, bermentol dan tidak berminyak.

Harga 1 tiub Herbal Blend krim ni pun tak mahal mana.. Tak sampai RM30 pun, tapi penggunaannya boleh smpai 3 bulan.. Jimat dn murah kan.. 1 keluarga boleh guna.. 

Jika anda ada sebarang pertanyaan dan Order  boleh hubungi saya melalui


. Facebook : Junaidah Marni ( Sila add friend dahulu ya )
. Sms / call/ whatsapp:  016-2202565 
. Pages Facebook : SIHATNutrisiShoppe

You Might Also Like

0 comments

LIKE US ON FACEBOOK