ALFALFA

Cara mengatasi Masalah bau badan

10:48 PM

Pernah tak, rakan-rakan terdekat kita menegur kerana masalah bau badan ?  Malukan bila ada yang menegur.. Nak bergaul dengan orang sekeliling juga bimbang jika ada yang menegur lagi.. keyakinan diri juga makin berkurang bertambah rasa stress lagi, sebab dah cuba bermacam-macam cara namun masih tak berhasil nak hilangkan masalah bau badan.

alfalfa bantu hilangkan bau badan

Jika anda mempunyai masalah bau badan, jangan risau dan stress.. Jun kongsikan pada anda, macam mana nak atasi masalah bau badan ni..

Punca Badan Berbau

1. Mandi yang tidak bersih. Dalam erti kata lain mandi kerbau atau mandi koboi :-D  Mandi pula sekali sehari sahaja huhu …

2. Jarang menukar pakaian dalam tempoh 24 jam. Dari pagi membawa ke malam, masih pakai baju yang sama. Ada sesetengahnya tu berhari-hari masih lagi pakai baju yang sama.

3. Kurang peka dengan rutin penjagaan kebersihan diri. Bulu ketiak dicukur setahun sekali … Hehe ada ke yang buat macam tu .. ?!

4. Faktor pemakanan. Terdapat beberapa jenis makanan yang jika diambil dalam kuantiti yang banyak serta kerap boleh menjadi punca badan berbau seperti bawang putih, bawang merah, makanan pedas, kari, santan dan sebagainya.

5. Masalah penghadaman ( sembelit ) dan kegemukan. Ini berlaku akibat pengumpulan bahan buangan hasil daripada proses pencernaan yang tidak sempurna.

6. Faktor genetik. Juga boleh menjadi punca badan berbau disebabkan faktor kelenjar peluh dan yang berkaitan dengannya bekerja  terlalu aktif.


Pengambilan supplement  untuk mengawal bau badan secara semulajadi. Kita juga boleh mengambil supplement  untuk mengatasi masalah bau badan ini secara semulajadi. Alfalfa Complex Shaklee adalah salah satu supplement yang mana ramai orang telah berpuas hati dengan hasilnya setelah mengamalkan supplement tersebut dengan konsisten.

  
Bagaimana Alfalfa dapat membantu masalah bau badan?

Alfalfa mengandungi agen anti-bakteria di dalam klorofilnya. Agen ini akan membunuh bakteria yang menyebabkan bau badan :)

Alfalfa adalah dikenali sebagai agen diuretik, pembersih badan dan penyahtoksik. Ia merangsang aliran hempedu, dan membuang unsur mineral bahaya dari tubuh. Ia juga membantu melindungi dari radiasi dan membantu mengawal bau badan. Selain ciri-ciri sebagai pembersih badan dan penyahtoksik, alfalfa juga mempunyai banyak faedah lain. 

Menurut seorang pakar nutrisi, alfalfa membantu dalam pencernaan, anti-radang, anti-artritis dan anti-bakteria. Ia membantu membantu dalam penyembuhan ulser, gout, sakit tumit, sakit perut, alahan dan pembaikan cakera tulang belakang (disc). Ia juga mengawal tahap gula dalam darah dan membantu menurunkan paras kolesterol. Sangat hebat kan! 

Hanya alfalfa yang mempunayi kualiti terbaik digunakan dalam Alfalfa Shaklee. Ditanam di California tanpa pestisid, hormon sintetik, bahan kimia atau baja bukan organik, menjadikan ia alfalfa berkualiti tinggi

Lihat testimoni :

alfalfa bantu hilangkan bau badan
alfalfa shaklee

Banyak lagi Kelebihan ALFALFA --->

  • membantu menurunkan berat badan
  • bertindak sebagai detoks, membuang toksin dan lendir didalam usus
  • mengatasi masalah sembelit
  • sebagai milkbooster ibu menyusu
  • membantu masalah keputihan
  • mengurangkan simptom menopos
  • menurunkan kolesterol
  • mengelakkan strok
  • menguatkan tulang dan melegakan artritis
  • diuretik
  • membantu dalam anemia
  • membantu masalah resdung, alahan, asma
  • masalah pencernaan
  • IBS (irritable bowel disorder)
  • membantu penyembuhan tulang yang patah
  • menyeimbangkan hormon
  • meningkatkan vitamin K terutama bagi mereka yang mengambil ubat-ubatan seperti amoxicillin, gentamicin dan streptomycin
  • mengandungi asid amino seperti arginine, lysine, theronine dan typtophane yang penting untuk pelbagai fungsi tubuh
  • merupakan makanan alkali bagi mengelakkan jangkitan dalaman
  • mengandungi mangan yang dapat membantu menyeimbangkan gula dalam darah bagi pesakit diabetes
  • merupakan sumber vitamin K terbaik. Vitamin K membantu dalam pembekuan darah di mana dia menggerakkan kalsium kepada protein yang membentuk jaringan mikroskopik untuk menyangkut sel darah merah
Jika anda ada sebarang pertanyaan dan Order  boleh hubungi saya melalui

. Facebook : Junaidah Marni ( Sila add friend dahulu ya )
. Sms / call/ whatsapp:  016-2202565 
. Pages Facebook : SIHATNutrisiShoppe


You Might Also Like

0 comments

LIKE US ON FACEBOOK