MASALAH : KURANG SELERA MAKAN

Mealshake - Tambah selera makan anak-anak

9:51 AM

Kebanyakkan ibu-ibu diluar sana mesti mengalami masalah yang sama kan.. Masalah anak yang sukar nak makan.. Sebagai ibu semestinya kita cuba yang terbaik untuk cari jalan macam mana nak tambah selera makan anak-anak.. betul tak ??? Jika anak-anak tak selera makan, ini bukan masalah kecil dan jika dibairkan pasti menggangu kesihatan dan tumbesaran anak-anak...

Kenapa anak saya tak nak makan ?

Masalah anak yang agak sukar untuk makan agak biasa berlaku, terutama apabila umur anak memasuki umur setahun. Banyak punca mengapa anak tidak mahu makan, Antaranya :

1) Kanak-kanak mempunyai sikap memilih makanan/ cerewet
2) Terlalu banyak bermain sehingga leka
3) Tiada kawan - pilih masa makan dan makan bersama dengan ahli keluarga dan jadikan ia sebagai satu aktiviti keluarga yang ceria
3) Masalah kesihatan - Anda perlu rujuk kepada doktor terlebih dahulu
4) Elakkan memberi makanan yang sama sepanjang hari - cuba variasikan masakan dan menghias makanan dengan warna-warna terang seperti lobak merah dan sayur-sayuran

Sebagai ibubapa sudah semestinya kita risau jika berlaku masalah ini kan.. Tabiat pemakanan anak-anak yang kurang baik akan merendahkan IQ mereka dan mengundang pelbagai jenis penyakit. Pastinya kita tak nak benda ini berlaku pada anak kita kan..


Mealshake - Tambah selera makan anak-anak

Bagaimana caranya nak Tambah selera makan anak-anak ?

MEALSHAKES adalah pilihan terbaik untuk tambah selera makan anak-anak disamping mendapat kesihatan dan kecergasan ...

Mealshakes adalah hidangan yang lazat, berkhasiat serta mudah disediakan yang pasti digemari oleh seisi keluarga. Memang best bau dia semerbak! Wangi..bau Vanilla.. Boleh minum macam gitu je atau pun campur dalam minuman yang kita suka..nak campur susu ker, campur oreo. pun boleh... shake2..dah jadi Oreo milkshak.. Nak buat aiskrim pun boleh..Boleh variasikan mengikut kretiviti kita...


http://www.sihatnutrisi.com/2014/04/mealshake.html


Apa fungsi dan kelebihan Mealshake ?

Mengandungi 19jenis vitamin juga mineral bagi keperluan anak anak sebagai melengkapkan tumbesaran yang normal 
Berfungsi sebagai penggalak selera makan anak 
Menguatkan sistem keimunan anak supaya tidak mudah jatuh sakit - bagi anak kerap /mudah demam, selsema 
Menyediakan anak yang mahu belajar berpuasa dengan zat yang mencukupi
Pertumbuhan badan yang sihat selain kesihatan otak (bijak dan fokus pada pembelajaran)  
Menolong mengatasi masalah sembelit anak
Membantu mengatasi masalah asma
Alternatif menambah berat badan anak
 
Bak kata orang lama yang bijaksana, tak kenal maka tak cinta. Apa yang penting, kita faham apa yang ada dalam mealshake ni dan tahu khasiatnya. Orang dewasa pun sesuai minum ni

Dah alang2 ambil Mealshake.. ambil sekali dengan Omega Guard.. Selain membantu tambah selera makan anak-anak , ia juga membantu perkembangan IQ, menguatkan sistem imun badan kanak-kanak. Mealshakes dan Omega adalah pilihan vitamin untuk tambah selera makan anak-anak saya.. .  

Ikuti testimoni saya sendiri    >> Klik Sini  <<

http://www.sihatnutrisi.com/2014/02/set-anak-bijak-shaklee.html


Bantulah anak anda untuk lebih sihat, cergas dan bijak. Mealshake mudah dibancuh dengan air minuman kegemaran mereka, jus atau minuman sejuk.. Rasa Vanillanya sangat wangi dan sangat sedap.. 

Saya nak share pula testimoni ibu-ibu yang telah beri Mealshake kepada anak mereka..


Mealshake - Tambah selera makan anak-anak


AMARAN : Anak anda mesti disajikan dengan makanan seimbang setiap hari. Tidak semestinya dengan mengambil Mealshake anak anda bebas untuk makan makanan rapu dan tidak berkhasiat. Kalau boleh elakkan dan kurangkan makan junk food.

Jika anda ingin dapatkan Mealshake ini , anda boleh hubungi
saya melalui

. Facebook : Junaidah Marni ( Sila add friend dahulu ya )

. Sms / call/ whatsapp:  016-2202565 
. Pages Facebook : SIHATNutrisiShoppe

You Might Also Like

0 comments

LIKE US ON FACEBOOK