MASALAH : JERAWAT

Jerawat belakang badan

8:00 PM

Masalah jerawat belakang badan sering di abaikan pada sesetengah orang.. Biasanya mereka lebih fokus kepada masalah jerawat pada kulit wajah je.. Haaa...Tak mo..Tak mo macam tu ye.. Tak kirala wanita atau lelaki memang ada masalah jerawat belakang badan. Mentang-mentang dah tertutup dengan baju kan.. tak nampak orang jadi korang abaikan je ye..

Ok.. Siapa ada masalah macam gambar kat bawah ni ??? Sila angkat tangan !!!!  :) Meh, saya kongsikan macam mana nak hilangkan jerawat belakang badan ni..

set kecantikan kulit

Punca Jerawat Badan?
  • Faktor Hormon yang majoritinya terjadi kepada perempuan yang berumur belasan athun dan awal 20-an.
  • Faktor Keturunan yang sedia ada mempunyai masalah jerawat
  • Penggunaan pil perancang dan ubat-ubatan
  • Pemakaian kosmetik yang tidak bersesuaian dengan kulit muka.
  • Stress
  • Penghasilan minyak yang berlebihan dan sebum kulit
  • Faktor Alam sekitar dan peluh
 
Jadi korang jangan pandang remeh ye.. Faktor-faktor di atas menjadi titik tolak kepada terjadinya jerawat badan.Seriau rasanya kalau jerawat badan sentiasa menghantui kita kan? Makin segan dan kurang keyakinan nanti bila nak bersama suami. Jadi jangan ambil mudah!

Untuk atasi masalah Jerawat belakang badan ni, saya cadangakan anda cuba Vitamin Shaklee.. Gabungan hebat Esp dan Vitamin E sangat-sangat membantu masalah korang ni 

set kecantikan kulit

Bagaimana Vitamin Shaklee membantu masalah Jerawat belakang badan ??

Esp Shaklee merupakan sumber protein yang baik. Kulit kita memerlukan protein yang cukup untuk proses pembentukan dan pembaharuan sel-sel kulit dan juga untuk membentuk 'elastic fiber' untuk penegangan kulit. Dengan pengambilan Esp Shaklee (protein yang cukup) Sel-sel lama dan rosak akan di singkirkan dan di ganti dengan sel baru yang sihat, sebab itu parut susah nak hilang jika badan kita tidak ada protein yang cukup. Protein adalah makanan asas kepada sel-sel badan , jadi apabila sel-sel badan sihat, penyerapan zat dan nutrien akan menjadi lebih mudah.

Khasiat ESP adalah;

1. Kekal Muda - Asid Amino membina otot manusia, kuku, rambut, darah, organ, kulit, kelenjar, 50,000 jenis protein, 20,000 jenis enzim dan lain-lain. Pengambilan Energizing Soy Protein Shaklee adalah kunci untuk mengekalkan kulit muda dan otot serta memastikan kita sentiasa bertenaga.

2. Hormon Berasaskan Tumbuhan Semulajadi – kacang soya adalah tumbuhan yang hanya kaya dalam isoflavon yang sama dengan fungsi hormon wanita. Ia membantu dalam mengurangkan paras kolesterol dan mencegah osteoporosis dan penyakit jantung.

3. Kulit berseri dan anjal – Merangsang regenerasi kulit dan otot, memulihkan kedutan, sebagai anti-penuaan, mengembalikan keserian kulit dan kelembutan-lembutan otot, sekali gus mempercepatkan pemulihan luka danmenghilangkan parut.

4. Memulihkan Pigmentasi – Melambatkan proses uban, rambut gugur, masalah keadaan rambut, pigmentasi, freckles

VITA E SHAKLEE 

Vita E Shaklee sangat terkenal sebagai "vitamin untuk cantik" dan salah satu fungsi Vita E Shaklee adalah menghilangkan parut jerawat. Kenapa? sebab Vita E Shaklee adalah vitamin yang tinggi antioksidanya. Ia mampu menggalakkan penyembuhan kulit. Jika di sapu di kawasan yang berparut atau berjerawat. Vita E Shaklee perlu di amalkan sebagai vitamin harian(makan) untuk proses penyembuhan dari dalam.

Antara lain khasiat Vita E adalah;

1. Melambatkan penuaan
2. Menjaga kualiti sel kulit ibu yang mengalami banyak ketegangan dan perenggangan saat hamil
3. Pencegahan penyakit katarak
4. Mencegah penyakit jantung
5. Melindungi struktur membran daripada rosak
6. Mengelakkan metabolisme
7. Mengekalkan struktur paru-paru, hati dan membran sel darah merah
8. Memperbaiki peredaran darah
9. Memelihara pembekuan darah
10. Mengurangkan parut
11. Mengendurkan otot kaki dari kekejangan
12. Meningkatkan pengeluaran air mani
13. Mengekalkan kesihatan saraf dan otot
14. Menguatkan dinding kapilari
15. Mengurangkan tekanan darah
16. Meningkatkan prestasi atlit
17. Kulit dan rambut menjadi sihat
18. Mencegah anemia
19. Mengurangkan risiko kanser prostat di kalangan penghisap rokok
20. Memperlahankan  perkembangan penyakit Alzheimer
21. Menghilangkan parut, jerawat, jeragat dan tompok hitam
22. Membantu kesuburan
23. Merapatkan hubungan suami isteri


Jika anda ingin dapatkan Vitamin Shaklee, anda boleh hubungi saya melalui

. Facebook : Junaidah Marni ( Sila add friend dahulu ya )

. Sms / call/ whatsapp:  016-2202565 
. Pages Facebook : SIHATNutrisiShoppe

You Might Also Like

0 comments

LIKE US ON FACEBOOK